ابزار و یراق

چسب چیست و کاربرد چسب های برتر ایران

اختراع انواع چسب و مواد چسبنده یکی از مهم‌ترین دستاوردهای بشر است. این ماده ارزشمند به معنای واقعی کلمه، اجزای دنیای اطراف ما را به یکدیگر چسبانده و متصل کرده است. کاربردهای چسب از مصارف خانگی تا استفاده‌های صنعتی و در ابعاد وسیع را شامل می‌شود. در این مطلب قصد داریم در مورد کاربرد چسب در مصارف مختلف و ویژگی‌های این ماده توضیح دهیم.

چسب چیست؟

چسب ماده‌ای چسبناک بوده که از آن برای اتصال قطعات مختلف استفاده می‌شود. چسب ماده‌ای غیر فلزی است که می‌تواند دو ماده را با استفاده از مکانیزم‌های چسبندگی وهم چسبی به یکدیگر متصل کند. بیشتر چسب‌ها از پلیمرهای آلی تشکیل شده‌، به صورت مایع بوده و بعد از سخت شدن به حالت جامد در می‌آیند. مقاومت چسب به دو عامل چسبندگی سطوح و نیروی بین مولکولی چسب بستگی دارد.

برای چسباندن مواد مختلف از چه نوع چسبی استفاده کنیم؟

بسیاری از کاربران و مخاطبین مجله سازوکار در مورد چسب‌های مناسب برای چسباندن مواد مختلف به یکدیگر سوال دارند؛ به همین جهت در ادامه جدولی از مواد مختلف و نوع چسب مناسب هر کدام قرار دادیم تا پاسخگوی سوال و نیازهای شما باشد.

کاربرد چسب چیست؟

باید در هر خانه‌ای چندین مدل چسب برای چسباندن وسایل شکسته وجود داشته باشد. برای اینکه همیشه در خانه چسب مناسب سطوح مختلف را داشته باشید، مطلب زیر را درخصوص بهترین چسب‌های قابل‌استفاده برای چوب، شیشه، کاشی و … مطالعه کنید تا مناسب ترین خرید چسب را داشته باشید.

معمولاٌ تعداد زیاد چسب در ابزارفروشی‌ گیج‌کننده است. بهتر است به هنگام خرید دقت بیشتری به خرج دهید: یک نوع چسب برای همه‌ی کارها مناسب نیست و انتخاب اشتباه چسب باعث می‌شود کار خراب شود و نتوانید قطعات مورد نظر را با موفقیت به هم بچسبانید. با ما همراه باشید تا کاربرد انواع چسب را مورد بررسی قرار دهیم.

کاربرد چسب همه کاره

چسب همه کاره پلیمری است که درون استون یا تینر حل شده و پس ترکیب با حلال چسب از پلیمر جدا شده و در نهایت ماده ای سخت ایجاد می‌شود. از چسب همه کاره در ماکت سازی برای چسباندن مقوا‌، چوب، پارچه و … استفاده می شود. از این چسب نمی‌توان روی قطعات فومی استفاده کرد زیرا با داشتن حلال های نفتی باعث خورده شدن فوم می شود. سرعت خشک شدن و قدرت چسبندگی چسب همه کاره متوسط است. از چسب های همه کاره نمی توان در ساخت ماکت‌ دقیق استفاده نمود ولی برای ساخت ماکت مقوایی و چوبی ساده بسیار مناسب است. دقت داشته باشید که هنگام استفاده از این چسب باید در محیطی با تهویه مناسب باشید زیرا تماس طولانی با آن ممکن است باعث بروز مشکلات تنفسی و مغزی شود.

کاربرد چسب فوم

چسب فوم از انواع چسب مایع و شفاف است که در ترکیب آن از مواد حلال فوم استفاده نشده و باعث می‌شود بتوانید از آن برای چسباندن انواع فوم استفاده کنید. زمان لازم برای خشک شدن این چسب نسبتا طولانی و قدرت چسبندگی آن پایین است. این چسب استحکام کافی و بالایی ندارد به‌همین جهت برای استفاده به‌صورت حرفه‌ای و ماکت‌سازی مناسب نیست اما می‌توانید از آن برای ساخت ماکت‌های بسیار ساده و اولیه استفاده کنید.

کاربرد چسب تفنگی یا حرارتی

چسب تفنگی بدنه‌ای پلاستیکی داشته که چسب در آن قرار گرفته و با المنت برقی داخل بدنه این چسب را ذوب کرده که از سر فلزی جلوی دستگاه خارج می شود. چسب حرارتی برای چسباندن انواع پلاستیک مناسب است اما برای کارهای ظریف مناسب نیست. هم‌چنین از چسب تفنگی یا حرارتی می‌توان برای چسباندن فوم استفاده کرد بدون اینکه مشکل آب شدن فوم را داشته باشید. استفاده از این چسب نیازمند برق است. هنگام کار با چسب تفنگی مراقب خروجی فلزی داغ دستگاه باشید.

کاربرد چسب چوب

در همه‌ی خانه‌ها صندلی چوبی که کسی جرات نشستن روی آن را ندارد یا قاب عکسی که همه‌ی گوشه‌هایش با هم فاصله‌دارند، پیدا می‌شود. چسب چوب ، برادر چسب مایع رنگ زرد بوده و قیمت ارزان و استحکام بالایی دارد. چسب‌ چوب عادی برای استفاده در فضاهای داخلی به کار رفته و برای استفاده‌ از چسب چوب در فضای باز مانند تراس و ایوان مطمئن شوید عبارت “exterior” (برای فضاهای خارجی) روی بسته‌بندی ذکر شده باشد.

نکته: چسب چوب به‌آرامی خشک می‌شود بنابراین برای چسباندن دو قطعه به یکدیگر حتماً از گیره یا وزنه استفاده کنید.

کاربرد چسب اپوکسی شفاف

چسباندن شیشه شکسته به دلیل جنس بدون منفذ و یکدست آن، کاری دشوار است. برای تعمیر شکستگی‌های کوچک مانند لب‌پرشدگی می‌توانید از چسب قطره‌ای استفاده کنید ولی برای شکستگی بزرگ‌تر، اپوکسی شفاف باکیفیت مناسب‌تر است. از وجود داشتن عبارت “crystal clear” (کاملاً شفاف) روی بسته‌بندی اطمینان پیدا کنید تا رنگ چسب پس از خشک شدن به زردی نزند.

نکته: برای استحکام بیشتر، ابتدا از حلال چربی استفاده کنید و سپس لبه‌ها را برای اینکه کمی زبر شوند سنباده بکشید. از میزان کمی از چسب استفاده کنید تا چسب از لبه‌ها چکه نکند.

کاربرد چسب اپوکسی دوقلو

چه دسته‌ی ماگ موردعلاقه‌ی‌تان شکسته باشد چه بخواهید گلدان عتیقه‌ی مادربزرگ خود را بچسبانید، چاره‌ی کار چسب دو قسمتی اپوکسی است.

نکته: برای اعمال چسب در قسمت‌های باریک لبه‌ها، از خلال‌دندان استفاده کنید. اگر به‌صورت ناخواسته مقداری از چسب را روی سطوح دیگر ریختید، عجله نکنید، اجازه دهید چسب به‌صورت کامل خشک شود و سپس آن را با استفاده از تیغ بتراشید.

کاربرد چسب قطره‌ای

چسب قطره‌ای تنوع بسیار بالایی داشته و برای چسباندن تکه‌های شیشه یا قطعات ریز بسیار مناسب است. هم‌چنین می‌توانید از این چسب برای چسباندن شیشه، سنگ، پلاستیک و برخی قطعات فلزی مناسب است. این چسب بی‌رنگ بوده که از مزیت‌های آن به‌شمار می‌رود زیرا پس از استفاده رنگی روی کار به جا نمی‌گذارد. هنگام استفاده از چسب قطره‌ای مراقب برخورد آن با پوست دستتان باشید. 

کاربرد چسب یک، دو، سه

همان طور که از اسم این چسب پیداست سرعت خشک شدن چسب 123 بسیار بالا است و دو قطعه را سریع به هم می چسباند. عملکرد این چسب شباهت زیادی به چسب قطره‌ای دارد. این چسب دو قسمت داشته و شامل چسب و اسپری خشک کننده است. روش استفاده صحیح از این به این صورت است که باید ابتدا سطح را کاملا به چسب آغشته کنید سپس روی آن اسپری خشک کننده زده و بلافاصله دوتکه را به هم بچسبانید. این چسب کاربردهای فراوانی داشته و وجود آن در هر خانه‌ای لازم است.

کاربرد چسب فوری

چسب فوری از ترکیب پلیمر ساخته شده و با داشتن آنتی اکسیدان از تخریب کالا جلوگیری می‌کند. این چسب در برابر سایش و برش مقاومت بالایی دارد و استحکام آن در محیط‌های مرطوب کاهش پیدا نمی‌کند. 
از چسب فوری بیشتر در صنایع کفش و چرم برای دوبله کاری و تعمیرات، در صنایع کف‌ پوش برای چسباندن انواع موکت و کف‌پوش و در صنعت مبلمان سازی برای چسباندن انواع روکش‌ استفاده می‌شود.

کاربرد چسب آهن

از چسب آهن و چسب فلز برای چسباندن قطعات فلزی استفاده می‌شود. البته از این چسب برای چسباندن قطعات پلاستیکی، موکت و فرش هم می‌توان استفاده کرد. برای استفاده از این چسب از قلم مو استفاده کرده و حجم چسب را به‌صورت مسطح روی قطعه کار بزنید. برای کار چسبندگی بهتر و قوی‌تر از دو لایه چسب استفاده کنید. دقت کنید که هنگام کار با این چسب حتما از دستکش یکبار مصرف استفاده کنید.

یکی از سوالات بسیار پرتکرار در مورد چسب آهن این است که آیا می‌توان از آن برای چسباندن لوازم خانگی که با آب یا غذای ما به صورت مستقیم در ارتباط هستند استفاده کرد یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که خیر. تمامی چسب‌ها از مواد شیمیایی تهیه شده‌اند و در ارتباط با مواد خوراکی یا آب ممکن است باعث فساد یا تغییر رنگ و مزه آن شوند پس بهتر است چنین ریسکی انجام ندهید.

البته انواع خاصی از چسب وجود دارد که از آن در کتری سازی استفاده می‌شود و جای جوش دادن کف کتری را می‌چسبانند؛ این چسب که با نام Mesoglue معروف است برای این کار استفاده می‌شود اما تهیه آن بسیار سخت است.

کاربرد چسب آکواریوم

چسب آکواریوم برای قسمت‌هایی مناسب است که نیاز به آب بندی دارد. این چسب در ۲ نوع معمولی و ضدباکتری در بازار موجود است که نمونه ضدباکتری آن دیرتر سیاه می شود و طول عمر بالاتری دارد؛ به همین جهت قیمت چسب آکواریوم ضدباکتری گران‌تر است. چسب آکواریوم دارای رنگ بندی سفید، شفاف و رنگی است که بیشتر از  مدل شفاف و بی رنگ استفاده می‌شود.

برای کار با چسب آکواریوم بهتر است یک دستکش پلاستیکی یکبار مصرف دستتان کنید تا چسب به پوست دستتان نچسبد.

نکته مهمی که در کار با چسب آکواریوم باید مد نظر قرار دهید تا نتیجه کار ایده آل شود این است که باید حتما پیش از استفاده از این چسب حتما قسمتی که می‌خواهید بچسبانید خوب تمیز کنید و عاری از هرگونه گرد و غبار باشد. نکته دیگر این که برای زدن چسب باید تمرکز کافی داشته باشید تا آن را به اطراف کار نمالید تا جلوه نهایی کار زیبا باشد.

کاربرد چسب ماتیکی

این چسب خمیری شکل بوده و به دلیل شکل ظاهری آن این اسم را برای آن انتخاب کرده اند. قدرت چسبندگی این چسب نسبتا پایین بوده و تنها برای چسباندن کاغذ کاربرد دارد.

کاربرد چسب موکت

از چسب موکت تنها برای نصب موکت و کفپوش استفاده نمی‌شود بلکه از آن برای چسباندن صداگیر، فوم، اسفنج هم استفاده می‌شود. برای استفاده از این چسب باید آن را با قلم مو روی سطح مالیده و پس از ۱۰ تا ۳۰ دقیقه موکت یا هر ماده دیگر را روی آن بچسبانید.

کاربرد چسب کاشی

معمولاٌ دلیل شل و جدا شدن کاشی‌ کم بودن چسب به هنگام نصب است. اگر کاشی‌های خانه جدا شده‌اند، ابتدا باید نوع چسبی که برای چسباندن کاشی شما استفاده شده است را پبدا کنید. با دقت نگاه کنید، اگر ظاهر ماده‌ی چسباننده به شکل چسب خشک‌شده بود از چسب مخصوص کاشی استفاده کنید و اگر به شکل سیمان بود ملات ماسه و سیمان بهترین انتخاب است.

نکته: ملات قدیمی را از زیر کاشی پاک کنید. صبر کنید تا ملات یا چسب قبل از چسباندن کاشی کمی خشک شود و قوام بیاید.

کاربرد رزین

رزین چسبی با فرمولاسیون مبتنی بر پلیمر است که به صورت مایع و در حجم‌ بسیار زیاد قابل تهیه است. از رزین در ساخت قطعات مختلفی هم‌چون قطعات فایبرگلاس، مجسمه تزئینی و ماکت دقیق و حرفه‌ای کاربرد دارد. هم‌چنین از این ماده برای قالب‌گیری قطعات و ساخت ماکت استفاده می شود.

کاربرد چسب پلی اورتان

در بین چسب‌های جدید در دنیای چسب‌ها بی‌شک، این چسب بهترین است و از انواع چسب صنعتی به حساب میاید که باید در همه‌ی کارگاه‌ها و خانه‌ها وجود داشته باشد. این چسب با نام‌های مختلفی به فروش می‌رسد. چسب پلی اورتان پیوند محکمی با اکثر مواد مانند فلزات، سنگ‌ها، فایبرگلاس و لاستیک شکل می‌دهد.

نکته: برای جلوگیری از چکه کردن، کمتر از مقداری که فکر می‌کنید نیاز دارید، چسب استفاده کنید. حتماً هنگام خشک شدن چسب از گیره استفاده کنید.

کاربرد چسب پی وی سی

چسب پی وی سی برای چسباندن قطعات پلاستیکی که به فشار قوی نیاز دارد بسیار ایده آل است مثلا برای چسباندن انواع لوله های پلاستیکی. چسب پی وی سی ۲ نوع معمولی و تارگت دارد که قدرت و سرعت چسبندگی چسب تارگت بیشتر است. چسب پی وی سی با قرارگیری در معرض هوای آزاد سفت می شود و کیفیت خود را از دست می دهد؛ به همین جهت باید از قرار دادن آن در معرض هوای آزاد اجتناب کنید.

کاربرد چسب صنعتی همه کاره

برای چسباندن دوباره‌ی چرم روی صندوقچه‌ و کیف‌های اسناد از چسب چرم همه‌منظوره با کیفیت بالا استفاده کنید. معمولاٌ این چسب در قوطی‌های فلزی به همراه قلم‌موی مخصوص به فروش می‌رسد. روی قوطی را بخوانید تا مطمئن شوید که چسب برای چرم و ماده‌ی دیگری که چرم را بر روی آن می‌چسبانید مانند چوب یا فلز قابل‌ استفاده است.

نکته: مانند همه‌ی چسب‌های چرم، قبل از چسباندن صبر کنید تا چسب کمی خشک شود تاحدی که روی آن چسبناک باشد سپس دو سطح را به یکدیگر متصل کنید.

کاربرد چسب صنعتی

روکش‌ گوشه‌های کابینت‌ معمولاٌ بیشتر از قسمت‌های دیگر در خطر جدا شدن هستند و هر بار که از کنار آن عبور می‌کنید به لباس شما گیر می‌کنند. اگر چوب نئوپان زیر روکش وضعیت خوبی دارد، می‌توانید مجدد روکش را با استفاده از چسب صنعتی بچسبانید.

نکته: بعد از اعمال لایه‌ای نازک و یکدست از چسب بر روی هر دو سطح، صبر کنید تا چسب کمی خشک شود تا حدی که روی آن چسبناک باشد ولی خیس نباشد سپس دو سطح را به یکدیگر بچسبانید.

کاربرد چسب بتن

فرمولاسیون این چسب بر پایه پلیمر پودری مخصوص سیمان است که خواص مکانیکی و فیزیکی بتن را افزایش می‌دهد. از چسب بتن برای بتن ریزی، ترمیم سازه‌های بتنی و هم‌چنین به‌عنوان افزودنی برای ساخت مصنوعات بتنی مانند سنگ‌های مصنوعی استفاده می‌شود.

کاربرد چسب سنگ

چسب سنگ مقاومت بسیار بالایی داشته و برای محیط‌هایی که در معرض اسید، گاز، فاضلاب و حلال‌های نفتی هستند بسیار مناسب است. مقاومت این چسب پس از خشک شدن بسیار بالا بوده و در بازه دمایی زیر صفر تا 60+ بدون تغییر باقی می‌ماند. از این محصول برای چسباندن انواع سنگ‌های مصنوعی و طبیعی به یکدیگر یا سطوح سیمانی و پرکردن منافذ ساختمان و محل‌های مرطوب مانند حمام و دستشویی استفاده می‌شود.

اگر شما هم تجربه‌ مشابه این کار را دارید در بخش نظرات تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید سؤالات خود در مورد کاربرد چسب در مصارف مختلف را در بخش نظرات مطرح کنید. فروشگاه اینترنتی سازوکار مجموعه‌ای از انواع چسب را گردآوری کرده است. لیست انواع چسب های موجود در وبسایت شامل: چسب‌های مصرفی در صنعت چسب گرانول ، چسب سیلیکون ، چسب حرارتی ، چسب چوب ، چسب وکیوم و چسب‌های مصرف خانگی چسب نواری ، چسب قطره ای ، چسب 123 ، چسب دوطرفه است. برای خرید اینترنتی این محصولات می‌توانید به وبسایت سازوکار مراجعه کنید.

همچنین بخوانید: نحوه‌ی پاک کردن چسب موش

سوالات متداول

چسب چیست؟

چسب ماده‌ای چسبناک بوده که از آن برای اتصال قطعات مختلف استفاده می‌شود. چسب ماده‌ای غیر فلزی است که می‌تواند دو ماده را با استفاده از مکانیزم‌های چسبندگی وهم چسبی به یکدیگر متصل کند.

بهترین برندهای چسب چیست؟

برندهای مختلفی در این زمینه فعالیت دارند که هرکدام در زمینه‌ای خاص تبحر دارند اما برندهای اوهو، بایسون و میتراپل تولیدات متنوعی دارند که برای کارهای مختلف می‌توانند مناسب باشند.

چسب آهن بسیار قوی چیست؟

رازی و قوام چسب آهن قوی هستند.

برای چسباندن سنگ به فلز از چه چسبی استفاده می‌کنند؟

چسب پلی‌اورتان

مناسب ترین چسب برای چرم چیست؟

جواب این سؤال با توجه به جنس چرم و کاربرد آن متفاوت است. برای مثال، در صنعت کفاشی بری چسباندن کفی به زیره کفش چرمی از چسب PU استفاده می‌شود. چسب آهن یا کفاشی نیز در صنعت چرم کاربردهای زیادی دارند.

محکم ترین چسب برای پلاستیک چیست؟

گزینه‌هایی مانند چسب قطره‌ای (سیانواکریلات)، چسب اپوکسی و چسب چندمنظوره می‌توانند با توجه به نوع کاربرد و جنس موادی که قصد چسباندن آنها را داریم، محکم ترین چسب برای پلاستیک محسوب شوند.

بهترین چسب برای چسباندن چوب به سرامیک کدام است؟

چسب پلی اورتان گزینه مناسبی برای چسباندن چوب به سرامیک است که علاوه بر قدرت چسبندگی بالا، خاصیت ضدآب نیز دارد.

بهترین چسب برای چسباندن چوب به سنگ کدام است؟

چسب پلی اورتان برای چسباندن چوب به سنگ نیز مناسب است.

کدام چسب برای چسباندن مروارید روی لباس مناسب است؟

برای چسباندن مروارید روی لباس می‌توانید از چسب‌های حرارتی استفاده کنید، اما توجه داشته باشید که دوختن مروارید روی لباس گزینه به مراتب بهتری بوده و امکان کندن آن کمتر است.

بهترین چسب برای چسباندن کائوچو چیست؟

راهنمای جامع چسباندن یونولیت به انواع مواد مختلف را می‌توانید در یکی از مقالات پیشین مجله سازوکار مطالعه کنید.

کدام چسب کوچک کننده انگشتر است؟

برای کوچکتر کردن اندازه انگشتر کافی است مقداری چسب 3-2-1 را بر روی رکاب انگشتر زده و با اسپری آن را خشک کنید تا انگشتر به اندازه انگشت شما شود.

برای ساخت جعبه کادو از چه چسبی استفاده کنیم؟

ساختن جعبه کادو با انواع چسب مایع امکان‌پذیربوده و نیازی به خریداری چسب‌های گران‌قیمت و پیشرفته نیست.

چسب مخصوص بدلیجات چیست؟

برای چسباندن نگین بدلیجات و زیورآلات چسب قطره‌ای گزینه مناسبی است. نوع خاصی از چسب مایع نیز با عنوان چسب نگین به فروش می‌رسد.

برای چسباندن نمد از چه چسبی استفاده کنیم؟

برای چسباندن نمد، چسب حرارتی گزینه مناسبی است.

بهترین چسب برای چسباندن پلاستیک به فلز چیست؟

برای چسباندن پلاستیک به فلز می‌توانید از چسب اپوکسی استفاده کنید.

لیست انواع چسب و کاربردهای آن

در جدول زیر به‌طور خلاصه لیستی از انواع چسب و کاربردهای آنها تهیه کردیم که اطلاعات بیشتر و کامل‌تر درباره هر چسب را می‌توانید در ادامه به‌صورت مفصل بخوانید.

نوع چسبکاربرد
چسب همه کارهکاغذ، شیشه، مقوا، نمد، چینی و ...
چسب حرارتیمبل‌سازی، گل‌سازی، روبان‌دوزی، کاردستی
چسب چوبچوب، کاردستی، ساخت گل چینی
چسب اپوکسی شفافتعمیر شکستگی‌های کوچک مانند لب‌پرشدگی
چسب قطره‌ایظروف شیشه ای، کفش، کیف، مواد پلاستیکی، چینی، بدلیجات
چسب ماتیکیکاغذ، عکس پرسنلی روی مدارک، کاردستی
کاربرد چسب یک، دو، سهچسباندن اجناس و قطعاتی که دسترسی به یک طرف آن دشوار است
چسب فوریمبلمان سازی، دوبله کاری کفش و چرم و چسباندن انواع موکت و کف‌پوش
چسب آهنقطعات فلزی، چرم، کفپوش، موکت
چسب آکواریومشیشه، سرامیک، چینی، چوب، آکواریوم
چسب موکتموکت، صداگیر، فوم، اسفنج
چسب رزینکارهای هنری مانند ساخت مجسمه تزئینی و قالب‌گیری
چسب پلی اورتانفلزات، سنگ‌ها، فایبرگلاس و لاستیک
چسب پی وی سیقطعات پلاستیکی
چسب گوترمنپارچه، پشم، چادر، برزنت، چرم، تور و گیپور
چسب عثمان دوزیتزئین جعبه، کار روی لباس و ...
چسب نگین عثمان دوزی و چسباندن نگین روی چرم، پارچه و ...
چسب زانفیکسوصله کاری، سجاف، لبه کاری و چسباندن آرم روی انواع لباس
چسب فومانواع فوم، ماکت مقوایی و چوبی

اگر سوال یا نظری درباره چسب‌های مختلف دارید آن را با ما درمیان بگذارید تا در اسرع وقت پاسخگوی شما باشیم.

به اشتراک بگذارید

نظرات رو ببینید

  • سلام وقت بخیر . یه سوال داشتم از خدمتتون .
    شغل من فیروزه کوبیه (صنایع دستی اصفهان) از یه نوع چسب در مراحل کار استفاده میکنم به نام آراکس 531 ولی یه مشکلی داره وقتی خشک میشه پر از حفره میشه و یکدست نیست . میخواستم ببینم آیا چسبی وجود داره که این مشکلو نداشته باشه ضمنا" حلال هم داشته باشه که اگه سفت بود بتونم یه کم اونو شل کنم . ممنون از لطف شما

    • سلام. برای این کاری که مدنظر دارید می‌توانید از اپوکسی استفاده کنید که میزان غلظت متفاوتی دارد و برحسب نیاز می‌توانید نوع رقیق یا غلیظ آن را تهیه کنید.

  • سلام به نظر شما برای چسپاندن پلاستیک بر روی سرامیک حمام چه چسپیده استفاده کنم مقداری سفره پلاستیکی دارم میخواهم باهش سرامیک حمام رو بپوشانم

      • با سلام و عرض ادب
        بنده یه سری ظروف چینی خریداری کردم که گلهای برجسته طلایی فلزی روی آن چسبانده شده بود ولی بعد از شستشو تمام این گلها کنده شد من از خیلی چسب ها استفاده کردم برای چسباندن آن ولی مجدد بعد از شستشو جدا میشود لطفا راهنمایی بفرمایید از چه چسبی استفاده کنم .با تشکر

        • سلام
          چسب دو قلو می‌تواند دو تکه را به هم بچسباند اما در برابر آب مقاوم نیست و دوباره جدا می‌شود.
          معمولا این ظروف را نباید شست و تنها با دستمال مرطوب باید آن را گردگیری کرد.

  • باسلام اقا ما يه كبسول كه ازجنس پلى اتيلن هستش كه قسمت دوطرفش يعنى بالا وپايين براثر يه اشتباه لايه اش نازك شده با فشار زياد ترك برميداره حالا اگه يه مايع چسبى باشه بريزيم داخلش چون يه نوارى مانند مثل جوب جا داره كه چسب مناسبى باشه باعث ضخامت گوشت ديواره ميشه خواستم ببينم چه چسبى بريزيم كه اقلا دو ميليمتر ضخامتشو زياد كنه كه فشار مياد ترك برنداره ممنونم اگه جوابى لطف بفرماييد

    • سلام
      برای چسباندن محصولی از جنس پلی اتیلن می‌توانید از چسب‌ پلیکا، چسب فایبر فیکس، اپوکسیدی یا پلی مکس استفاده کنید.

      • سلام وقت بخیر.
        برای چسباندن قطعه پلاستیکی شکسته کوله پشتی در قسمت تنظیم بند، چه نوع چسبی مناسب است؟

        • سلام
          چسب پلاستیک مناسب است اما اگر قسمتی پلاستیکی تحت فشار قرار می‌گیرد بهتر است آن را تعویض کنید

      • سلام
        برای این کار نوعی قلع وجود دارد که روی منافذ را با آن می پوشانند چون چسب در اثر تماس با سوخت ممکن است از بین برود.

  • سلام بعضی از سایتها خواندم که برای پر کردن خانگی دندان
    از چسب دوقلو و یا چسب سنگ استفاده میشه.
    میدونم اصول مراجعه به دندانپزشک هستش ولی اگر ناچار شویم استفاده کنیم کدام مقاومت بهتری دارد.

    با تشکر

  • سلام من یه راهنمایی میخواستم حیاط خونه من حیاط خلوته و مشاعه ولی چون من ازش استفاده میکنم راهش از واحد ماست کسی به حیاط نگاه نمیکنه توحیاط یه پنجره دوجداره هست هرچی میگم بازنکنید بازمیکنن و متاسفانه مستقیما دید داره به خونمون خواستم بپرسم وقتی پنجره بسته هستش با چه چسبی بچسبونم که دیگه بازنشه چسب خیلی خیلی محکمی میخوام ممنون میشم راهنمایی کنیدکه. اون پنجره دوجداره یو پی وی سی هستش

  • با سلام
    کف سمپاش پلاستیکی من سوراخ شده، با چه چسبی بچسبونم. نکته مهم اینکه به علت اینکه دهنه‌ی تنگی داره دست داخلش نمیره و قدرت مانور کمی دارم مگر اینکه چسبی باشه که بتونم بریزم داخلش. و اگر هم از بیرون بخوام بچسبونم، وقتی که پمپ رو باد میکنم فشار میاد و چسب کنده میشه

    • سلام
      با توجه به جنس سمپاش که پلاستیک انعطاف‌پذیر، صلب یا لاستیک است، از جدول بالا که در ابتدای مقاله قرار دارد کمک بگیرید.

  • سلام من برای عکاسی از انگشتر نیاز به چسبی دارم که انگشتر رو ایستاده نگه داره
    چه چسبی مناسب هست

    • سلام
      برای این کار بهتر است از چسب‌های دو طرفه استفاده کنید که از برندهای خوب می‌توان به TAT یا TANEX اشاره کرد.
      در قسمت زیر لینک چسب‌های موجود در سایت رو برایتان قرار دادیم:
      https://sazokar.com/category/adhesive
      درصورتی که سریعا از محصول عکاسی می‌کنید و چسب آن را جدا می‌کنید، می‌توانید از چسب حرارتی هم استفاده کنید. فقط به سرعت کندن چسب دقت کنید تا برای محصول‌تان مشکلی پیش نیاید.

    • سلام من یکی از طبقات یخچال ساید بای ساید که روش شیشه میوفته از کنارش شکسته هرچسبهرچسبی زدم جواب نداد حتی چسب همه کاره با جوش شیرین. میشه راهنمایی ام کنید که چه چسبی استفاده کنم تا محکم بشه شیشه روش قرار بگیره؟

      • سلام
        می توانید از جوش پلاستیک کمک بگیرید اما چون طبقه مدام تحت فشار و سنگینی وزن اجسام است هر روشی ممکن است جواب ندهد و بهتر است از تعمیر کار بخواهید آن را تعمیر یا تعویض کند.

  • سلام برای چسباندن چرم طبیعی به فلز چه نوع چسبی استفاده میشه
    روی داشبورد ماشینم کنده شده میخوام ی چرم طبیعی بچسبونم روش برای این کار چسب مناسبی هست که کنده نشه همیشکی باشه
    لطفا اکه جواب دادین میام نگاه میکنم تو سایتتون جوابش دوباره

    • سلام
      چسب آهن می‌تواند برای این منظور مناسب باشد اما بهتر است برای این کار حتما از متخصص حرفه‌ای اکسسوری اتومبیل کمک بگیرید تا آسیبی به ماشین شما وارد نشود.

  • سقف حمام آپارتمان من از اتصال شترگلو به لوله از قسمت زیر چکه میکند و نیاز به چسبی دارم که بتواند همزمان با چکه کردن از زیر محل اتصال را کامل چسب نماید، امکان قطع آب نیست هر چسبی (حتی میکس با سیمان) استفاده کردم جواب نداد یخورده کمتر شد اما باز از بین چسب و لوله آب میدهد جنس لوله پلیکا است

    • سلام
      برای این کار با توجه به این که امکان قطع آب وجود ندارد بهتر است از افراد متخصص یا لوله‌کش کمک بگیرید تا آن را به صورت اساسی برایتان تعمیر کنند.

  • سلام, من نیاز به چسبی دارم که نیمه زنده باشه و طلق رو بتونم روی کاغذ مقوایی بچسبونم جهت بسته بندی عطرهای کارخونه ای که مسئول فنی اش هستم... اون چسبی که روی این مقوا ها میاد رو میخواستم بدونم میتوین راهنمایی کنین که چه چسبی هستش؟

    • سلام خسته نباشید میخام سنباده نواری بچسبونم باید در برابر حرارت و کشش مقاوم باشه از چه چسبی استفاده کنم ممنون

      • سلام
        آپارات نوار سنباده شلدال برای این کار می‌تواند مناسب باشد.

اشتراک گذاری مقاله در